SEO – Zoekmachine optimalisatie
Wij zorgen ervoor dat je gevonden wordt.
Zoekmachine optimalisatie is het optimaliseren van websites voor zoekmachines. Wordt je beter gevonden in de zoekmachines, dan ontvang je meer bezoekers op je website. Webdesigners zorgen alleen voor een mooie website, maar in de meeste gevallen optimaliseren ze de website niet voor de zoekmachines. Gevolg, je hebt een prachtige website, maar hij wordt slecht gevonden in Google. Zoekmachine optimalisatie, in het Engels SEO (search engine optimization), zorgt ervoor dat je wél gevonden wordt in Google. Graag leg ik mijn werkwijze uit om jouw website hoger in Google te krijgen.
Zoekwoordenonderzoek
Zoekwoordenonderzoek is een belangrijk onderdeel van SEO (Search Engine Optimization). Het helpt bij het bepalen van de relevante zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt bij het zoeken naar producten of diensten zoals die van jouw bedrijf. Met behulp van dit onderzoek kunnen we je website optimaliseren en hoger laten ranken in Google, wat zal leiden tot meer organisch verkeer.
Wat zijn de belangrijkste zoekwoorden waarop de website gevonden moet worden?
Op welke zoekwoorden wordt je website op dit moment goed gevonden?
Welke pagina’s kunnen we aanpassen of toevoegen om te ranken op de belangrijkste zoekwoorden?
Concurrentie analyse
Vooraf maken we altijd een concurrentie analyse. Het begrijpen van de sterke en zwakke punten van je concurrenten, evenals hun online SEO strategieën, kan je cruciale inzichten geven om je eigen SEO strategie te verbeteren. Een gedetailleerde analyse onthult hoe je concurrenten presteren op verschillende gebieden zoals website structuur, content marketing, belangrijkste zoekwoorden en backlinks.
Wat doet de concurrentie goed op het gebied van SEO?
Op welke zoekwoorden wordt de concurrentie gevonden?
Wat zijn de best bezochte pagina’s van de concurrentie?
Kunnen wij dit beter?
Technische SEO audit
De techniek achter je website is wat ons betreft de basis van goede SEO. Zonder een goed functionerende website die perfect aansluit op de wensen van Google zal je nooit hoger in Google komen met je website.
SEO optimalisatie voor Mobiel, het grootste deel van je bezoekers bezoekt de website via een smartphone, voor Google is een goede mobiele website dan ook van groot belang.
Pagespeed – De laadsnelheid van een website is een grote ranking factor voor Google.
Rich Snippets & structured data – Welke data verzend je naar de zoekmachines en hoe lever je deze aan? Met het juiste schema wordt de informatie op jouw website perfect aangeleverd.
Websitestructuur
De structuur van een website moet niet alleen voor je bezoekers logisch zijn, maar ook voor de zoekmachines. Alleen dan komen de belangrijkste pagina’s er bovenuit in de zoekmachines. Met landingspagina’s geef je bepaalde zoekwoorden een eigen pagina, zodat bezoekers de informatie of producten vinden waar ze naar op zoek zijn.
Een duidelijke hiërarchie in je websitestructuur
Categorieën
Productpagina’s met inhoud
Landingspagina’s
Contentoptimalisatie
Met het optimaliseren van de content gaan we de belangrijkste zoekwoorden verwerken in goede SEO teksten. Heb je al teksten op je website staan, dan optimaliseren we deze voor de zoekmachines. Nog geen teksten op je website? Dan kunnen we deze teksten voor je schrijven of adviseren we je bij het schrijven van goede teksten voor SEO.
Het doel van content optimalisatie is om de zoekmachines duidelijk te maken waarover de pagina op je website gaat. Hierbij maken we onderscheid in tekstuele en visuele content, beiden dragen bij aan je vindbaarheid in Google.
Verbeteren van teksten voor zoekmachines
Visuele content: Geoptimaliseerde afbeeldingen en video
Het opzetten van belangrijke pagina’s die nog ontbreken
Werk je al samen met een goede copywriter of tekstschrijver, dan geven we graag advies voor het optimaliseren van de teksten voor seo.
Linkbuilding
Linkbuilding is het verkrijgen van externe links naar je website. Met kwalitatieve links naar je website of bepaalde pagina’s ziet een zoekmachine je als een autoriteit op dat onderwerp. Goede backlinks zorgen dan ook voor betere posities in Google.
Na het optimaliseren van je website kan je al de eerste resultaten verwachten. In sommige gevallen is actieve (maandelijkse) linkbuilding dan ook echt niet nodig. Dit hangt echt van de zoekwoorden af en hoeveel concurrentie er is. Het is dus echt niet zo dat je meteen grote budgetten moet hebben voor linkbuilding, dit hangt echt af van meerdere factoren.
Wordt een autoriteit voor Google
Krijg meer bezoekers naar je website via de backlinks die je plaatst
Ga samenwerkingen aan met blogs in jouw vakgebied
Kwaliteit i.p.v. kwantiteit
SEO specialist in Veghel en omgeving
In tegenstelling tot veel andere SEO specialisten die de theorie vooral uit online cursussen halen, heb ik meer dan 15 jaar ervaring met het toepassen van SEO op mijn eigen websites. Vanuit Veghel verzorg ik de SEO van websites en webshops uit Veghel, Meierijstad, Uden, Schijndel, Sint Oedenrode, Eindhoven en Tilburg o.a.
Waarom ik de beste SEO specialist ben voor jouw website
Geen maandcontracten, maar afspraken op basis van jouw type bedrijf en omvang.
Op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van SEO
Persoonlijk contact
Geen vage beloftes over een nummer 1 positie in Google als dit niet haalbaar is
Ervaring met de beste SEO tools
Advies voor de SEO van jouw website en zelf aan de slag? Of de volledige SEO van je website? We kijken samen per situatie wat de beste keuze is.
Naast SEO kijk ik ook altijd naar conversie killers op je website en andere manieren om je online marketing te optimaliseren.
Veel gestelde vragen over SEO
Wat is SEO?
SEO is de afkorting van Search Engine Optimization, oftewel in het Nederlands Zoekmachine optimalisatie. Door je website zowel qua techniek, structuur en content te optimaliseren voor de zoekmachines kom je hoger in de zoekresultaten. Voorafgaand aan deze optimalisatie is het belangrijk om goed te onderzoeken welke zoekwoorden voor jouw website het belangrijkst zijn.
Kosten SEO
Wij geloven niet in maandelijkse SEO abonnementen. Het verschilt echt per website en branche hoe actief je moet zijn op het gebied van SEO. Ben je het enige bedrijf in de regio dat een dienst of product levert, dan is het echt niet nodig om maandelijks nieuwe links te verkrijgen of je teksten aan te passen. Is de concurrentie in jouw vakgebied groot, dan is een actieve SEO benadering wel belangrijk. Bij Sigi Media betaal je enkel voor de uren die we besteden aan de SEO van je website, we factureren dus niet maandelijks een standaard bedrag voor werk dat we niet uitvoeren of nauwelijks resultaat geeft.
Wat is het verschil tussen SEO en SEA?
Er is een groot verschil tussen Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). SEO zorgt voor gratis verkeer naar je website, het gaat om de organische (niet betaalde) zoekresultaten. SEA zorgt voor betaalt verkeer naar je website en gaat over de betaalde zoekresultaten. Via Google Ads kan je betalen om bij de eerste vier betaalde zoekresultaten te worden getoond.
Betaal je iemand voor het optimaliseren van je SEO, dan kost het je uiteraard ook geld om bezoek naar je website te leiden. Een investering in SEO is echter een investering voor bezoekers op de lange termijn, terwijl je met SEA direct bezoekers naar je website krijgt voor een eenmalig bedrag per bezoeker, ook wel cost-per-click (CPC) genoemd.